Свічки запалювання — компоненти двигуна, що забезпечують займання паливно-повітряної суміші в циліндрах. Вони створюють електричну іскру для підпалення суміші, за рахунок цього мотор і працює.
Кожен водій повинен знати, як перевірити свічки запалювання та коли необхідно встановити нові. Ці деталі не вічні, з часом вони виходять з ладу та потребують заміни. В міру експлуатації зазор у них збільшується через вигоряння центрального електрода під впливом високої напруги та температур.
Коли необхідна заміна
Періодичність встановлення нових деталей залежить від рекомендацій виробника та матеріалів виготовлення. Не варто розраховувати, що свічка прослужить довше визначеного терміну, адже на неї негативно впливають агресивні речовини, які містяться в продуктах горіння всередині циліндрів мотора.
Ресурс свічок запалювання залежить від матеріалу електрода та кількості кілометрів пробігу. За умови регулярного технічного обслуговування термін служби такий:
- нікелеві — 45 тис. км;
- платинові — 50-60 тис. км;
- іридієві — 80-100 тис. км.
Якщо у вас встановлене ГБО, терміни заміни інші. Важливо знати, коли міняти свічки запалювання при їзді на газу. Через іншу природу згоряння цього палива та підвищену температуру це доведеться робити частіше. Так, для нікелевих на авто з ГБО оптимальна цифра — 15-30 тис. км, для іридієвих — 50-100 тис. км пробігу, для платинових — не змінюється.
Точно визначити необхідність заміни складно, адже термін служби залежить й від умов експлуатації авто. Зверніть увагу на рекомендації виробника, вказані в інструкції. Перевірити стан свічок можна візуально: для цього зніміть їх за допомогою спеціального ключа.
На необхідність заміни вказують такі ознаки:
- електроди, особливо центральний, — пошкоджені чи змінили форму;
- на ізоляторі зʼявилися тріщини чи інші дефекти;
- помітний товстий шар нальоту — він може мати будь-який колір;
- на зовнішній частині ізолятора в місці високовольтних проводів чи ковпачка котушки помітні рясні чорні відкладення.
Перевірити свічки можна також за допомогою мультиметра, нормальним показником опору буде 2,5-10 кОм. Найнадійнішим вважається тестування за допомогою іскри, проте воно досить складне та потребує обережності.
Чистка свічок запалювання
Щоб ці деталі працювали довше, час від часу їх потрібно чистити. Це рекомендується робити щороку або кожні 10-15 тис. км пробігу. Для чистки підготуйте роковий ключ, спеціальну щітку (можна взяти просто тонку дротяну) та компресований повітряний балон.
Ось інструкція, як почистити свічки запалювання:
- обережно відкрутіть їх гніздовим ключем;
- очистіть електроди щіткою від вуглецю та бруду. Не користуйтеся гострими предметами, щоб не пошкодити їх;
- видаліть залишки забруднень за допомогою стисненого повітря;
- встановіть свічки на місце.
Не завжди чистка допомагає відновити роботу деталі. Якщо під час візуальної перевірки ви побачили сліди корозії та інші пошкодження, це означає, що свічки потрібно замінити. Для цього найкраще звернутися на СТО. Для власників RENAULT запис на сервіс у салоні офіційного дилера здійснюється онлайн.
Під час перевірки звертайте увагу й на інші ознаки серйозних пошкоджень. Заміна однозначно необхідна, якщо одна свічка сильно відрізняється від інших, на ній помітно наліт мастила або палива, дуже щільні відкладення. Зазор між електродами має відповідати вимогам виробника, адже якщо він дуже малий або великий, двигун працюватиме нестабільно.
Що станеться, якщо не змінювати свічки
Встановлювати нові деталі краще до появи перших ознак зносу. Враховуйте, що вказані вище терміни орієнтовні, їх можна дотримуватися тільки в тому випадку, якщо ви регулярно проходите технічне обслуговування та не їздите по бездоріжжю. В інших випадках перевіряти стан свічок краще частіше.
Якщо регулярно не міняти їх, це може призвести до:
- детонаційного запалювання. Якщо розряд слабкий, несвоєчасний або неправильний, можливе вибухове займання паливно-повітряної суміші. У результаті колінвал, шатуни й поршні можуть отримати механічні пошкодження;
- калильного запалювання. Якщо паливно-повітряна суміш загоряється від розпечених електродів, можуть сильно зрости тиск і температура в циліндрах. У результаті часто прогоряють деталі циліндропоршневої групи;
- потрапляння паливно-повітряної суміші у випускний колектор. Це призводить до збільшення токсичності вихлопів та швидкого зношення каталітичного нейтралізатора;
- збільшення напруги розряду. Виникає через наліт або порушення зазору між електродами. У результаті стається збій високовольтних проводів чи котушки запалення.
Крім того, варто знати, чи впливають свічки на розхід палива. Так, коли вони зношені або несправні, пальне згорає неповністю, тому витрачається в більшій кількості, ніж зазвичай. Якщо не виробляється іскра, частина палива не горить, і виходить з вихлопною системою.
Власникам автомобілів RENAULT для заміни варто придбати свічки розжарення Value +. Для їхньої заміни варто звернутися на СТО, крім того, перевірку цих деталей здійснюють в процесі технічного обслуговування.
Якщо ви хочете придбати нове авто, офіційний дилер пропонує вашій увазі модельний ряд RENAULT. Тут представлені різноманітні автомобілі, наприклад, компактний легковий TALIANT стане чудовим рішенням для щоденних поїздок, тоді як для подорожей варто вибрати кросовер KARDIAN чи DUSTER.