Що робити, якщо авто «троїть»

Коли двигун «троїть», водій відразу помічає це. У такому випадку силовий агрегат втрачає потужність, автомобіль починає трясти, чуються сторонні звуки. Проблема супроводжується погіршенням тягових властивостей мотора, збільшеними витратами пального.

Недосвідчені водії не завжди вважають це серйозною проблемою чи ознакою поломки. Часто вони думають, що мотор працює нестабільно через неякісне пальне. Але ігнорування проблеми підвищує ризик потрапити в аварію та загалом зменшує комфорт при керуванні авто.

Що таке «троїння» силової установки

Ця проблема виникає, коли не всі циліндри мотора працюють ефективно та синхронно. Якщо «троїть» двигун, це означає, що він функціонує некоректно. Є дуже багато факторів, що призводять до такої проблеми (наприклад, несправність системи запалювання, зношення поршневої групи тощо).

Коли не всі циліндри працюють, паливна суміш не згорає так, як потрібно. У результаті мотор втрачає потужність та працює нестабільно. Ця проблема супроводжується наступними ознаками:

  • моторний відсік вібрує постійно, незалежно від режиму руху;
  • машина глохне на холостих;
  • при натисканні на газ авто не розганяється або робить це дуже повільно;
  • у разі розгону виникають провали тяги, відчуваються ривки;
  • зростає витрата пального.

«Троїння» виникає тоді, коли паливна суміш не спалахує або робить це занадто рано чи дуже пізно. Проблема спостерігається як на низьких, так і на високих обертах, тому не зафіксувати її неможливо.

Якщо ви помічаєте «троїння», вам потрібно якомога швидше звернутися до професіоналів для діагностики. Запис на сервіс у салон офіційного дилера доступний онлайн. Тут використовують сертифіковане обладнання та оригінальні запчастини безпосередньо для автомобілів RENAULT.

Чому може «троїти» двигун: основні причини

Силовий агрегат автомобіля — складний механізм, робота якого залежить від багатьох елементів. Відразу сказати, чому «троїть» двигун, неможливо, для цього потрібна комплексна діагностика. Як уже стало зрозуміло, це зумовлене тим, що паливна суміш спалахує занадто рано або дуже пізно.

Як у першому, так і в другому випадку пальне згорає не повністю, тому поршень витримує менший тиск, ніж пара. Саме це і є основною причиною вібрації моторного відсіку. Вона спостерігається і в пасажирському салоні, тому не помітити її неможливо. Розглянемо основні причини, чому це трапляється.

Пальне нерівномірно потрапляє в циліндр

Найчастіше двигун починає «троїти» тоді, коли ще не розігрітий. Це може означати, що до камери згоряння не надходить достатньо пального. Ще одна ознака такого явища — «троїння» тоді, коли збільшується кількість обертів. Це зумовлене тим, що пального для потрібної потужності не вистачає.

Погано, і якщо циліндр отримує його більше, ніж потрібно. У такому разі двигун буде «троїти» тоді, коли водій натискає на педаль газу. Така проблема виникає через вихід із ладу деталей паливного насоса чи клапана тиску системи подачі пального. Варто також перевірити форсунки та налаштування ЕБУ.

Неправильна подача повітря

Розібравшись, як «троїть» двигун, водій може відмітити це під час роботи на холостих. У такому випадку, найімовірніше, у паливній суміші недостатньо повітря. Тоді мотор потребує більше пального, щоб розігрітися, а при нестачі повітря бензин або дизель згорають не повністю.

Надлишок повітряних мас — причина, чому починає «троїти» розігрітий двигун. У такому випадку повітря, яке не згоріло, вступає в реакцію зі сполуками відпрацьованих газів. Проблема може полягати в несправності паливної форсунки, пристрою впорскування суміші або подачі повітря.

Проблеми в роботі системи запалювання

Якщо «троїть» машина, причини варто пошукати саме тут. Зокрема, перевірте свічки запалювання. Можливо, вони продукують занадто слабку іскру, а іноді вона утворюється невчасно. Це може бути зумовлено тим, що свічка та її електроди забруднені внаслідок:

  • прямого контакту з моторною оливою;
  • збою системи дозування чи виходу з ладу паливної форсунки;
  • зміщення фази утворення іскри;
  • порушення зазору електродів;
  • потрапляння води до свічкової криниці.

Також є ймовірність, що вийшла за лад сама свічка. У цьому випадку її потрібно замінити.

Не завадить перевірити також котушку запалення — у сучасних автомобілях їх, як правило, декілька. Краще відразу замінити ці деталі, проте такий ремонт буде дорожчим, ніж встановлення нової свічки.

Які ще можуть бути причини

Коли водії починають розбиратися, чому «троїть» машина, це також буває зумовлено наступними проблемами:

  • низька компресія в циліндрах. Це трапляється внаслідок зношення поршневих кілець, прогорання днища поршня, сідла клапана, виходу з ладу інших деталей;
  • засмічення паливних форсунок або фільтра;
  • вихід із ладу регулятора тиску пального;
  • збої в роботі електричної системи (наприклад, окиснення контактів, несправність датчиків, обрив дротів тощо).

Проблема може полягати також у зношенні паливопроводів. Не варто виключати й використання неякісного пального.

Найкращий спосіб розібратися та вчасно усунути проблему — звернутися в професійний сервіс для діагностики та ремонту. В офіційного дилера ви можете підібрати витратні матеріали, рекомендовані саме для вашого авто (наприклад, набори Value + для заміни моторної оливи).

Якщо ви шукаєте новий автомобіль, вас зацікавить модельний ряд RENAULT в офіційного дилера. Тут ви можете переглянути й придбати одну з останніх новинок (наприклад, седан TALIANT або один із кросоверів KARDIAN чи DUSTER). Також доступні комерційні фургони EXPRESS або MASTER.