Регулярна діагностика автомобіля — це запорука його стабільної роботи та відсутності великих витрат на ремонт. Серед показників, які потрібно час від часу перевіряти, важливим є тиск в шинах.
Не кожен водій знає, що він означає. Це тиск повітря всередині гуми, від якого залежать поведінка автомобіля на дорозі та комфорт під час керування. Показник також впливає на зношення покришок і витрату палива.
Коли та навіщо регулярно перевіряти тиск
Вважається, що в ідеалі вимірювати цей показник потрібно один раз на 1,5-2 тижні, взимку це варто робити ще частіше. Коли на вулиці холодно, тиск в шинах знижується, іноді він може навіть стрімко впасти. Щоб дізнатися оптимальний показник для вашого авто, зазирніть до інструкції з експлуатації.
Побачити цю інформацію ви можете також у своєму автомобілі. Зазвичай її вказують на невеликій табличці на дверях зі сторони водія. Якщо ви бачите два значення, це оптимальні показники при звичайному та повному завантаженні автомобіля. Коли вказано тільки одну цифру, при перевезенні великої кількості багажу тиск потрібно збільшити.
Як правило, цей показник має бути однаковим для всіх чотирьох коліс, тільки якщо інше не вказано виробником автомобіля. Коли тиск неправильний, шини стираються швидше, тому його потрібно перевіряти регулярно. Разом з ним не завадить звернути увагу на стан протектора покришок.
Що буде, якщо не перевіряти тиск
Кожен водій мусить знати, скільки атмосфер має бути в колесах автомобіля. Якщо цей показник нижчий за норму, можна зіткнутися з наступними проблемами:
- нестабільна поведінка авто на дорозі. Зменшаться точність та чутливість при керуванні, авто може ковзати, не виключаються заноси на поворотах;
- зростання витрати палива. Це повʼязано з тим, що при зниженні тиску шина сильніше опирається коченню колеса через збільшення контакту з дорожнім покриттям;
- ризик пошкодити покришку. Вона стає більш чутливою до ям, каменів і нерівностей. Також не виключається прокол при наїзді на цвях чи саморізи.
Дуже високий тиск — це також проблема, яка призводить до поганого зчеплення шини з дорогою. Внаслідок цього їзда стає більш жорсткою та агресивною. Якщо не розв'язати проблему, надалі може знадобитися ремонт через вихід з ладу рульової рейки або тяги, амортизаторів та інших деталей.
Яким має бути тиск в шинах: нормальні показники
Не варто орієнтуватися тільки на показник, вказаний на конкретній моделі покришки. Він є актуальним виключено для неї. Отже, розглянемо, який тиск має бути в колесах. Оптимальним показником заведено вважати 2-2,5 бара. Для деяких шин, наприклад, R13, він може бути меншим (1,8) або більшим (для R19 — 2,8).
Хороший тиск має бути й для того, щоб ваша машина не витрачала забагато пального. Не варто вимірювати його «на око», найкраще скористатися спеціальним приладом — манометром. Основною одиницею для позначення тиску є бар, саме в ньому відбувається розрахунок за допомогою пристрою.
Для іномарок часто використовують стандарт PSI, або кількість футів на квадратний дюйм. Його легко перевести: 1 PSI — це 0,68 бара. Також варто знати, який тиск має бути в шинах автомобіля зимою. Через перепади температур його потрібно перевіряти частіше. На холодний період варто збільшити тиск на 0,2 атмосфери, і постійно контролювати його.
Як перевірити тиск
Зробити це можна як самостійно, так і на СТО. Запис на сервіс для власників автомобілів RENAULT можливий онлайн, для цього найкраще звернутися до офіційного дилера. В його салоні використовують сертифіковане обладнання та деталі, рекомендовані саме для авто цієї марки.
Перевіряти тиск потрібно на «холодну», адже на нагрітій покришці результат може бути некоректним. Тому найкращий час для діагностики — ранок перед початком поїздки. Для перевірки за допомогою манометра потрібно:
- встановити пристрій для вимірювання на вентиль шини, попередньо відкрутивши ковпачок;
- зверніть увагу на показник та порівняйте його з вказаним в інструкції для вашого транспортного засобу;
- коли є потреба, підкачайте гуму;
- перевірте тиск ще раз.
Якщо ви бачите показник менше на 0,5 бара, це означає, що шина стирається швидше, на 1,0 — машина погано маневрує та витрачає багато палива. Небезпечним є зменшення тиску на 1,5 бара і більше — в такому випадку ви ризикуєте втратити керування в будь-який момент.
Про нерівномірне зношення протектора повідомляє також збільшений на 0,5 бара показник. Якщо ви бачите цифру вищу на 1,0, будьте готові скоро ремонтувати деталі підвіски. У такому стані погіршується зчеплення з дорогою, тому ви можете не загальмувати, особливо на трасі після дощу.
Небезпечним є тиск, вищий на 1,5 бара і більше. У такому випадку зчеплення з дорогою дуже слабке, за будь-якого механічного контакту покришка може вибухнути. Отже, знати, який тиск має бути в колесах, повинен кожен водій. Дотримуватися цього показника важливо для безпеки руху.
Вимірювання тиску входить до переліку робіт у рамках технічного обслуговування RENAULT. Пройти його найкраще в офіційного дилера, адже тоді ви отримаєте сертифікований сервіс за стандартами виробника.
Якщо хочете придбати нове авто, перегляньте модельний ряд RENAULT. Тут доступні різноманітні авто, наприклад, компактний седан TALIANT або більш місткі кросовери KARDIAN чи DUSTER. Для перевезення вантажів та інших цілей чудово підійде EXPRESS.