У сучасних автомобілях безпека — це цілий комплекс систем, які постійно аналізують навколишнє середовище, стан машини й дії водія, сканують загрози та самостійно втручаються, щоб уникнути аварії або мінімізувати наслідки. Сьогодні розглянемо системи безпеки, які є у легкових авто, зокрема в модельному ряді RENAULT.
Основні типи систем безпеки в сучасних авто
Усі засоби безпеки легкового автомобіля можна поділити на дві великі групи: активні та пасивні системи. До першої групи належать ті, що працюють на випередження, тобто завчасно аналізують ситуацію та допомагають уникнути ДТП. До другої — ті, що спрацьовують уже в момент аварії та захищають водія і пасажирів під час удару.
Активні системи безпеки
Розгляньмо докладніше, що ж це за системи:
- Адаптивний круїз-контроль, обмежувач швидкості. Ці системи використовують радари та камери, щоб визначати швидкість і відстань до інших транспортних засобів. Вони допомагають водію підтримувати безпечну дистанцію, автоматично гальмувати чи зменшувати швидкість, коли це потрібно, і обмежувати швидкість, щоб не перевищити законні ліміти.
- Системи аварійного гальмування. Датчик та камера сканують дорогу та відстежують ситуацію попереду. Якщо система виявляє ризик зіткнення, спершу видає сигнал, а потім, якщо водій не реагує, може самостійно застосувати гальма.
- Системи утримання в межах смуги руху. Камера фіксує розмітку на дорозі. Якщо машина починає з'їжджати за межі смуги без сигналу повороту, втручається асистент.
- Системи моніторингу «сліпих зон». Коли автомобіль скануванням від датчиків визначає, що в бічній зоні або позаду в сусідній смузі є інше авто, яке водій просто не бачить, система попереджає світловими індикаторами або звуковими сигналами.
- Системи допомоги під час паркування. Використовують камери, датчики спереду і ззаду, щоб попередити про перешкоди.
Як бачите, RENAULT багато уваги приділяє саме безпеці своїх автомобілів та регулярно вдосконалює ці технології.
Пасивні системи безпеки
Тепер розглянемо, що таке пасивна безпека автомобіля. По-перше, це подушки безпеки, ремені з натяжками та обмежувачами навантаження. Традиційна пасивна безпека доповнюється структурними елементами машини, балками, передніми та бічними подушками, інколи захистом колін водія.
Останній активується вже в момент зіткнення чи сильного удару. Захист бічного удару — це посилені конструктивні елементи кузова, які беруть на себе частину енергії зіткнення та мінімізують вплив удару на пасажирів.
Таку ж функцію виконують і жорсткі стійки, балки та підсилювачі конструкції, що допомагають утримати форму кузова і зменшити ризик травмування пасажирів у разі перекидання автомобіля.
Безпека в модельному ряді RENAULT на прикладі KARDIAN
Модельний ряд RENAULT досить широкий, кожна з моделей РЕНО оснащена різним набором систем безпеки, які відповідають сучасним стандартам, але ступінь «асистентів» і датчиків залежить від комплектації. Розглянемо для прикладу, які є засоби безпеки в автомобілі RENAULT KARDIAN.
Це один із нових субкомпактних кросоверів бренду, й ось як реалізована безпека RENAULT KARDIAN. Авто обладнане кількома сучасними асистентами:
- адаптивним круїз-контролем;
- обмежувачем швидкості;
- системою оповіщення про відстань до автомобіля попереду;
- асистентом під час старту в гору.
Для паркування KARDIAN має мультивидову камеру, камеру заднього виду і фронтальні та задні попереджувальні сигнали, що надходять від датчиків. Це значно полегшує паркування і маневрування в обмеженому просторі.
Починаючи з певної швидкості, водій буде попереджений про транспортні засоби, які знаходяться у «сліпих» зонах машини. Це допомагає уникнути небезпечних обгонів чи зміни смуги. Також пасивні системи безпеки автомобіля представлені шістьма подушками та нагадуванням про паски.
Процес взаємодії систем під час керування
Коли водій сідає за кермо, машина запускає низку постійно активних систем:
- Спочатку датчики ззаду, спереду і з боків, а також камери, сканування дороги.
- Асистент паркування запускається, коли водій починає маневр у межах паркомісця чи виїзду/з’їзду з паркування.
- Під час руху система освітлення сама аналізує рівень навколишнього світла і перемикає дальнє/ближнє світло.
- Якщо водій тривалий час керує або є ознаки відхилення (розмиття курсу, водій не тримає кермо прямо, реакції затримані), моніторинг водія може спрацювати.
Також у разі наближення до перешкоди спереду аварійне гальмування може вмикатися автоматично, якщо водій ігнорує попередження.
Практичні поради
Не ігноруйте регламентні огляди, перевірку роботи датчиків, камер, систем асистента. Навіть найкращий асистент не працюватиме коректно, якщо камера забруднена або датчик неправильно відрегульовано. Краще завчасно здійснити запис на сервіс й бути впевненим, що все працює злагоджено.
Технічне обслуговування RENAULT передбачає калібрування камер після ударів чи ремонту кузова, перевірку програмного забезпечення, заміну зношених компонентів або таких, що неправильно працюють.
Звичайно, водій повинен розуміти, що сучасні технології — це, звісно, добре, але це лише допомога, яка не замінить пильності на дорозі та дотримання ПДР.