Будь-який металевий виріб із часом псується через корозію. Це стосується й автомобіля — іржею вкриваються не тільки зовнішні частини кузова, а й днище та приховані елементи, де складно помітити дефект.
Антикорозійна обробка автомобіля необхідна не тільки для того, щоб надовго зберегти його красу. Іржу не можна вважати просто косметичним дефектом, адже вона супроводжується окисленням металу. Внаслідок цього кузов втрачає цілісність, його елементи поступово руйнуються.
Що таке антикорозійна обробка
Це комплекс заходів, направлених на захист металевих поверхонь від руйнування через вплив навколишнього середовища. Він передбачає нанесення спеціальних покриттів і перетворювачів, а також зачистку пошкоджених ділянок. У результаті вдається уникнути псування кузова через іржу.
Цю процедуру також називають антикорозійною обробкою. Вважається, що вона потрібна тільки автомобілям старше 3 років, адже нові машини мають заводську гарантію. Проте варто враховувати, що вона поширюється тільки на наскрізну корозію, появу такого дефекту простіше відстежити.
Обробка проводиться для різних частин транспортного засобу. Варто приділити увагу найбільш вразливим до корозії елементам автомобіля:
- днищу;
- колісним аркам;
- лонжеронам і порогам;
- загинам, зварювальним швам;
- внутрішнім порожнинам капота, багажника, дверей.
Автомобіль, для якого зробили антикорозійну обробку, завжди можна продати за вигідною ціною. Замовляти цю процедуру найкраще в сервісному центрі офіційного дилера, адже тут фахівці будуть точно виконувати вимоги й регламенти виробника та використовувати оригінальні матеріали. Запис на сервіс можливий онлайн.
Коли потрібно робити антикорозійну обробку
В ідеалі цю процедуру варто замовити відразу після покупки автомобіля віком старше 3 років. Потрібно зважати на те, що антикорозійна обробка не усуває іржу та її наслідки, а тільки запобігає появі дефектів. Саме тому не варто затягувати з проведенням процедури. В ідеалі стан найбільш вразливих частин кузова потрібно перевіряти кожні пів року.
Повну обробку доцільно проводити з періодичністю 1-2 роки. Це особливо актуально для автомобілів з пробігом або тих, що пережили сильні аварії з серйозними пошкодженнями кузова. Проте попередньо потрібно перевірити стан попереднього покриття. Якщо воно ще не відпрацювало свій ресурс, нанесення повторного шару може призвести до руйнування металу.
Термін служби антикорозійного покриття залежить від типу засобу, який використовували в процесі обробки. Рідини плівкового типу розраховані на пробіг автомобіля 100 тис. км, тоді як масляні слугують менше — 20-30 тис. км. Проте ці цифрі актуальні тільки для їзди по місту в помірному кліматі. В реальності вони зазвичай менші.
Які засоби використовуються
Важливо знати, чим обробити дно автомобіля, щоб уникнути корозії. Ця частина кузова — одна з найбільш вразливих ще й тому, що водій не може щодня зазирати й перевіряти стан днища. Для внутрішніх закритих ділянок використовують засоби на парафіновій або масляній основі.
Перші здатні відмінно протистояти волозі, тим самим запобігати появі іржі. Засоби на масляній основі після нанесення створюють непомітну захисну плівку, яка не втрачає своїх властивостей навіть на морозі. Для зовнішніх поверхонь знадобляться мастики з бітуму чи суміші на основі каучуку.
До всіх засобів, які використовують у процесі антикорозійної обробки, є певні вимоги. Вони мають:
- створювати високий ступінь адгезії з робочою поверхнею;
- зберігатися протягом тривалого часу;
- відрізнятися однорідною колоїдною структурою;
- добре заповнювати подряпини, сколи й важкодоступні ділянки;
- бути стійкими до вогню.
Визначаючи, чим краще обробити днище автомобіля та інші частини кузова, варто вибирати стійкі до тріщин і відшаровування засоби. Мета процедури — створити міцну плівку, яка не пропускатиме вологу й захищатиме від появи іржі. Гарним варіантом стане бітумна мастика, адже вона стійка до температурних перепадів і механічних пошкоджень.
Таким чином, усі засоби, що використовуються для захисту від корозії, поділяються на два типи — бітумні, які містять синтетичні смоли, та зроблені на основі воску. До їх складу додають каучук, бронзу, багато різноманітних полімерів. Ціна обробки залежить від розмірів машини — для великої вартість, відповідно, буде вищою.
Якою буває антикорозійна обробка
Нанесення герметичних складів, що утворюють захисну плівку — це пасивний метод. Він дуже популярний для обробки колісних арок і днища, адже забезпечує шумоізоляцію. Якщо ж уже наявні осередки іржі, краще вдатися до активного методу. Він передбачає використання багатофункціональних інгібіторів і проникаючих масел.
Існує також модифікуючи спосіб. У такому випадку іржу перетворюють на стійкі сполуки за допомогою кислотних сумішей. Потім поверх наносять антикорозійне покриття. За будь-якої технології антикорозійна обробка — це оптимальне рішення для захисту автомобіля від пошкоджень внаслідок корозії.
Самостійно з’ясувати, чим обробити кузов машини, щоб створити надійну плівку, може бути складно. Для цього найкраще звернутися до фахівців. Визначити, чи потрібна вам антикорозійна обробка вже зараз, можна, замовивши технічне обслуговування RENAULT. Власноруч виконати цю процедуру важко, адже вона потребує фізичних зусиль і часу.
Якщо ви підбираєте новий автомобіль, зверніть увагу на модельний ряд RENAULT на сайті офіційного дилера. Тут представлений асортимент моделей, доступних в Україні — наприклад, легковий TALIANT, який стане чудовим рішенням для міста, або кросовери DUSTER чи KARDIAN для поціновувачів простору.