Трохи піднятий кузов типу "фастбек", вкритий деталями глибокого глянцевого чорного кольору, відносить новий Renault Rafale до категорії купе-позашляховиків.
Силует автомобіля яскравий і спортивний. Його довгий горизонтальний капот вказує на потужність. Носова частина під ним виточена і має нову радіаторну решітку та фірмовий світловий візерунок, який Renault представила на новому Clio. Виступаючий капот і скульптурний передній бампер, здається, підштовхують автомобіль вперед.
Виступаючі плечі утворюють масивність навколо задніх коліс, натякаючи на потужність, що рухає автомобіль. Відчувається, що він рветься вперед. Пластина протиковзання, що з'являється з-під заднього бампера, також, здається, штовхає автомобіль вперед. А похила лінія даху з останнім виступом вказує на швидкість.
Щоб дизайн працював, він має бути однаково потужним та ефективним, незалежно від того, чи стоїте ви на відстані 50 метрів, 10 метрів чи 50 сантиметрів. Здалеку вас вражає потужна зовнішність і пропорції нового Renault Rafale. Коли ви підходите ближче, вас вражає плавність ліній. А зблизька - увага до деталей, яка приковує погляд і викликає інтерес.
Алексіс Марто, керівник відділу дизайну екстер'єру, Renault
Новий Renault Rafale має 4,71 метра в довжину і 1,86 метра в ширину, що точно відносить його до D-сегменту. А його висота становить 1,61 метра, що робить його квінтесенцією спортивного позашляховика.
Завдяки довгій колісній базі (2,74 метра, як у нового Espace), лінія даху нового Renault Rafale бездоганно вигнута, щоб забезпечити достатньо місця на задніх сидіннях і не заважати задньому лобовому склу.
Заднє лобове скло нахиляється на 17 градусів, що є оптимальним для аеродинамічної ефективності. І робить задні склоочисники непотрібними, що зберігає лінію автомобіля чистою.
Ширша колісна доріжка (на 4 см більше, ніж у нового Espace) надійно заземлює автомобіль і максимально використовує чорні частини коліс як у вертикальній перспективі (колеса злегка виступають), так і в горизонтальній (20-дюймові колеса заповнюють арки).
Новий Renault Rafale має такі розміри, які надають йому аури статусного авто-символу, яскравий дизайн і потужну індивідуальність. Тож він природно виділяється як новий флагман бренду Renault
Агнета Дальгрен, директорка проекту CMF-CD Design
Дизайн абсолютно нового Renault Rafale втілює нову візуальну концепцію бренду від Жиля Відаля, яку ми представили в концепті Scenic Vision у 2022 році і вперше застосували до дорожнього автомобіля New Clio у 2023 році. Він втілює ДНК моделей Renault у виточених формах і щедрих вигинах, містить різноманітні технічні деталі і тепер включає характерні лінії, які немов розтягують шкіру по тілу, створюючи згини, розгортаючись і зникаючи в контурах автомобіля.
У новому Rafale гнучкі об'єми в поєднанні з кольорами кузова створюють цікавий контраст з чорними поверхнями, що мають сувору геометричну форму та огранену поверхню.
Нові лінії та вигини додають кузову точно відкалібровані промені світла, які зливаються в приємне візуальне враження.
"Ми створювали дивовижні ефекти скрізь, де тільки могли. Куди б ви не подивилися на тіло, завжди щось відбувається. Куди б не впав погляд, скрізь є особлива привабливість".
Алексіс Марто, керівник відділу дизайну екстер'єру, Renault
Нова радіаторна решітка абсолютно нового Renault Rafale побудована навколо фірмового діаманта бренду. Він складається із сузір'я маленьких діамантів, які утворюють тривимірний простір навколо емблеми посередині.
Цей діамантовий візерунок глибокого глянцевого чорного кольору є відсиланням до решіток радіатора, що прикрашали елітні автомобілі в минулі часи. Він виділяється на тлі синіх або сланцево-сірих відтінків (залежно від версії), які з'являються і зникають на задньому плані залежно від того, звідки ви дивитеся на нього - немов витвори оптичного мистецтва 1970-х років. Таким чином Renault знімає капелюха перед Віктором Вазарелі, верховним жерцем руху оп-арту, і перед сімейством, яке залишило свій слід в історії Renault: Син Віктора, Іварал Вазарелі, розробив логотип 1972 року, якому бренд віддає "зворушливу" данину своїм новим логотипом Nouvel'R.
Новий Clio став першим автомобілем у лінійці Renault, який отримав нові фірмові фари, а абсолютно новий Rafale буде другим. Візерунок беззаперечно вказує на Renault: він ромбоподібний, сильний і міцний, візуально збільшує автомобіль.
"У тому, що з'являється тема діамантів, є щось радісне, а також багато свободи. У дизайні це відчувається скрізь. Вогні повторюють той самий візуальний візерунок, що й наш логотип, а косі лінії природним чином нагадують про бренд".
Агнета Дальгрен, директорка проекту CMF-CD Design
Щоб візуально збільшити ширину автомобіля і додати йому врівноваженості, два задні ліхтарі максимально віддалені один від одного. Вони виглядають як скульптури, вбудовані в краї.
Їх форма була натхненна китайськими головоломками танграм (великий квадрат, розділений на п'ять трикутників, паралелограм і менший квадрат). Завдяки мікрооптичній технології вони оживають, коли їх увімкнено, і створюють ефект "плаваючого кубику льоду", коли їх вимкнено
Новий Renault Rafale буде доступний у п'яти кольорах кузова, включаючи два кольори, які раніше не були представлені: білий перламутровий сатин і новий відтінок альпійського синього.
Перший додає чіткості, спрямовуючи погляд на лінії кузова. У ньому використовується та ж інноваційна технологія, що і в кольорі Shale Grey Satin в асортименті Austral, яка забезпечує його атласно-матовий вигляд виключно завдяки лаку і робить його стійким до ультрафіолетових променів, роликів автомийки та інших агресивних впливів, яким автомобіль піддається щодня.
Абсолютно новий Rafale - перша модель бренду Renault, яка отримала колір Alpine Blue. Цей відтінок ніколи не стояв на місці в історії бренду, що базується в Дьєппі. І він знову змінився, хоча й не суттєво: на новому Rafale він на відтінок глибший, ніж на Alpine A 110.
Три інші кольори, які доступні для нового Rafale: полум'яно-червоний, зоряно-чорний та глянцевий сланцево-сірий.
Задоволення від водіння - одна з головних цілей Renault при розробці нової ходової частини Rafale - досягла нових висот у цьому автомобілі, який поєднує в собі багатоважільну задню вісь та останню версію системи повного приводу 4CONTROL Advanced.
Багатоважільна підвіска забезпечує найбільш ефективні налаштування для зчеплення з дорогою без шкоди для комфорту та приглушує більшу частину шуму від ходової частини.
Система повного приводу 4CONTROL Advanced значно покращує керованість на низьких швидкостях, а також підвищує маневреність і енергійність на середніх і високих швидкостях.
При проходженні повороту на швидкості менше 50 км/год задні колеса повертаються дуже незначно (до 1 градуса) в тому ж напрямку, що і передні, зменшуючи інерцію задніх коліс і покращуючи стійкість автомобіля. На низьких швидкостях задні колеса повертаються на 5 градусів у зворотному напрямку, забезпечуючи неперевершену маневреність і скорочуючи радіус повороту нового Renault Rafale до 10,4 метра (як у міського автомобіля).
Як і новий Espace, новий Renault Rafale вийде на ринок з 200-сильною гібридною бензиновою силовою установкою E-Tech, з'єднаною з багаторежимною автоматичною коробкою без зчеплення.
Ця силова установка є потужною, економічною, автоматичною та самозаряджається. Вона забезпечує найкраще на ринку співвідношення продуктивності та споживання (4,7 л на 100 км та 105 г CO2/км, очікує на сертифікацію) та запас ходу, який спонукає вас вирушити в дорогу (до 1100 км). Ви можете насолоджуватися оптимальним досвідом водіння кожного разу, і навіть покращити його за допомогою власного вибору налаштувань MULTI-SENSE.
"Абсолютно новий Rafale поєднує в собі дві лінійки Renault: автоспортивну спадщину високопродуктивних седанів, таких як R21 Turbo і Safrane Baccara Biturbo, з одного боку, та інноваційний дух, який породив такі концепції, як пасажирські автомобілі, турбо-технології та гібридні силові агрегати E-Tech, з іншого".
Грегорі Лоне, керівник відділу продуктивності Renault Rafale
Повністю гібридна силова установка E-Tech потужністю 200 к.с. має "послідовно-паралельну" архітектуру. Вона складається з 3-циліндрового 1,2-літрового бензинового двигуна внутрішнього згоряння з турбонаддувом потужністю 130 к.с. (96 кВт), що видає 205 Нм крутного моменту, і двох електродвигунів. Навіть сам по собі двигун внутрішнього згоряння є технологічною перлиною, поєднуючи в собі цикл згоряння Міллера, рециркуляцію вихлопних газів низького тиску, турбонагнітач зі змінною геометрією та довгоходову архітектуру, подібну до дизельних двигунів. Результатом є надзвичайний коефіцієнт енергоефективності 41%. Головний електродвигун видає 50 кВт (70 к.с.) і 205 Нм. Він живиться від літій-іонної батареї ємністю 2 кВт-год/400 В, що забезпечує повністю електричний привід. Вторинний електродвигун - це високовольтний стартер-генератор (HSG) потужністю 25 кВт і 50 Нм, який запускає двигун і забезпечує перемикання передач у коробці без зчеплення.
Завдяки повністю електричній системі запалювання та рекуперації енергії, яка автоматично вмикається при уповільненні або гальмуванні, ви можете їздити в електричному режимі 80% часу в містах і використовувати на 40% менше пального, ніж з еквівалентним двигуном внутрішнього згоряння з цією повною гібридною силовою установкою E-Tech. Ви отримуєте всі переваги електромобіля і не відчуваєте жодних обмежень під час заряджання.
Зарядка відбувається автоматично за допомогою інтелектуальної коробки передач, яка підключається до двигуна та електродвигунів, щоб поповнити заряд акумулятора. Однак водій може керувати інтелектуальною коробкою передач, обираючи один з чотирьох рівнів рекуперативного гальмування за допомогою підрульових пелюсток на кермі.
Багаторежимна автоматична коробка, запозичена з технології Формули-1, поєднує в собі дві передачі головного електродвигуна та чотири передачі двигуна внутрішнього згоряння. 15 можливих способів комбінування електродвигунів і двигуна оптимізують задоволення від водіння, витрату палива або викиди CO2 залежно від того, який з них ви оберете.
Розумна багаторежимна коробка автоматично обирає режим роботи силової установки, яка може бути повністю електричною, повністю з двигуном внутрішнього згоряння, динамічним гібридом (двигун і електродвигуни разом обертають колеса), електроприводом (електродвигун обертає колеса, а двигун заряджає батарею) або рекуперацією (електродвигун використовує кінетичну енергію).
Гвенаель Ле Меррер, головний інженер, Renault Rafale
Наша нова повністю гібридна силова установка E-tech потужністю 200 к.с. максимально використовує електронні двигуни, незалежно від обставин, для оптимізації споживання.
Той факт, що ви можете використовувати електродвигун до 80% часу в містах, робить автомобіль одним з найкращих у своїй категорії
Високопродуктивна версія E-Tech 4x4 потужністю 300 к.с. в розробці
Абсолютно новий Renault Rafale, створений для задоволення від водіння та рівня продуктивності, небаченого раніше в модельному ряді Renault, згодом буде доповнений суттєво модернізованою гібридною силовою установкою, всі налаштування якої оптимізовані для вивільнення 300 к.с.
Оптимізація різноманітних функцій допоможе досягти 300 к.с., але більша частина приросту буде отримана завдяки двом технічним змінам. Перше - це додатковий електродвигун на задній осі, який рухатиме колеса безпосередньо, перетворюючи новий Rafale на повнопривідний купе-позашляховик. Потім він стане плагін-гібридом, тож ви зможете використовувати новий Rafale у повністю електричному режимі практично для всіх повсякденних поїздок, а також насолоджуватися його достатнім запасом ходу під час тривалих подорожей, ні про що не турбуючись - і не втрачаючи при цьому жодної можливості отримати задоволення від водіння.
На додаток до чотирьох ведучих і чотирьох поворотних коліс (з системою 4CONTROL Advanced), ця високопродуктивна версія нового Renault Rafale з повним приводом E-Tech 4x4 потужністю 300 к.с. буде оснащена шасі, доопрацьованим для інтелектуального управління ходовою частиною нового покоління.
Solarbay, новий дах із затемненого скла
Новаторський, вражаючий панорамний скляний дах Solarbay розміром 1 470 мм на 1 117 мм був розроблений компанією Saint-Gobain, і абсолютно новий Renault Rafale є першим автомобілем, який використовує його. Технологія AmpliSky замінює стандартні екрани на повністю активну систему, яка затемнює кожен з сегментів на вимогу, використовуючи електричні поля для переміщення молекул. Вона забезпечує максимальний захист від сонця за лічені секунди, а послідовне затемнення дев'яти сегментів по всій поверхні скла викликає захоплення. Цим розумним скляним дахом можна керувати голосом за допомогою Google Assistant, а біля світильника на стелі є вимикач.
Водій і пасажири можуть обирати між чотирма налаштуваннями даху: повністю світлий, повністю темний, світлий спереду і темний ззаду, і навпаки. Це більш практично, ніж стандартний сонцезахисний дах, оскільки пасажири ззаду можуть впускати сонячне світло, навіть якщо люди спереду воліють цього не робити. Дах Solarbay також забезпечує додаткові 30 мм простору над головою, що має велике значення, особливо для пасажирів, які сидять ззаду в купе. Автомобіль не відчувається як теплиця або морозильна камера: Ламіноване скло Сен-Гобен підтримує комфортну температуру влітку і взимку, подібно до автоматичних сонцезахисних навісів. Скло автоматично затемнюється, коли ви виходите з автомобіля.
Скляні дахи Solarbay використовують технологію полімерного диспергованого рідкого кристалу (PDLC), запозичену з будівельної індустрії та адаптовану для автомобілів. Досі її використовували лише автовиробники ультра преміум-класу. Новий Renault Rafale - це перший автомобіль від автовиробника з повною лінійкою, який використовує її з функцією часткового затемнення даху.
Гвенаель Ле Меррер, головний інженер, Renault Rafale
"Цей затемнюючий скляний дах Solarbay є ідеальним прикладом корисної та простої у використанні технології, яку ми хотіли використати для нового Renault Rafale.
Він ефективніший за стандартний сонцезахисний дах за всіма параметрами. Крім того, він розумніший і простіший у використанні.
Нові сидіння Renault Rafale мають посилені бокові частини, щоб відповідати динамічній поведінці автомобіля, а також ретельну бічну та поздовжню підтримку. Серед інших переваг, вони покращують зчеплення шасі з дорогою на поворотах, що робить їх ще більш захоплюючими.
Оббивка сидінь з алькантари допомагає утримувати водія у вертикальному положенні, додає відчуття спортивності та є екологічно чистою (це перша алькантара, яка на 61% складається з переробленої сировини).
Агнета Дальгрен, директорка проекту CMF-CD Design
"Новий Renault Rafale розпізнає водія, який наближається до нього, а підсвічування логотипу Alpine на сидіннях б'ється як серце, вказуючи на тісний зв'язок між ними.
Запрошення до задоволення від водіння ще ніколи не було висловлене з такою пристрастю".
Задоволення від керування автомобілем орієнтоване на водія, але подорожувати приємніше разом з іншими. Новий Renault Rafale є безкомпромісним у цьому питанні і не шкодує коштів, щоб потішити пасажирів: його пасажирський салон має великий простір по всьому периметру. Довга 2,74-метрова колісна база автомобіля (абсолютно новий Rafale має ту ж платформу і колісну базу, що і абсолютно новий Espace) відкриває комфортний радіус колін ззаду 302 мм. Довга колісна база також забезпечує більше простору під похилим дахом - 880 мм на задньому сидінні (майже стільки ж, скільки у нового Espace - 892 мм) - не впливаючи на силует купе.
Оскільки довгі подорожі часто пов'язані з великою кількістю багажу, новий Rafale має дуже місткий багажник об'ємом 647 літрів.
Грегорі Лоне, керівник з продуктивності продукту, Renault Rafale
"Після того, як ви возили свою сім'ю на позашляховику або легковому автомобілі, абсолютно новий Rafale - це автомобіль, який ви обираєте, коли хочете отримати повне задоволення від водіння - і комфортно розмістити двох людей на задньому сидінні".
Цифровий салон Renault Rafale з технологією OpenR, яка була представлена в електричному Megane E-Tech, а потім адаптована для Austral і нового Espace, складається з двох суміжних плиток, розташованих у формі літери L: горизонтальний TFT-дисплей площею 321 кв. см. 12,3-дюймовий дисплей на приладовій панелі (1920 x 720 пікселів, альбомний формат) і вертикальний 453 кв. см. сенсорний екран діагоналлю 12 дюймів посередині консолі (1250 x 1562 пікселів, книжковий формат).
OpenR розташовано так, щоб його було легко побачити та дістати, щоб водій міг насолоджуватися мультимедійною системою, не відволікаючись від дороги. Система навігації з вбудованим сервісом Google пройшла численні випробування і стала еталоном у своїй галузі. Візуальний інтерфейс системи є абсолютно новим, відповідає безпрецедентному, вражаючому зовнішньому вигляду нового Rafale та підкреслює характер і технологічність автомобіля.
Ромен Мотьє, керівник відділу дизайну досвіду, Renault Group
Коли ми представили мультимедійну систему OpenR Link на електромобілі Megane E-Tech, вона перевернула уявлення про водіння і стала еталоном у своїй галузі. У новому Rafale ми адаптували стиль і звуковий ландшафт, щоб він відповідав яскравій індивідуальності автомобіля
Безперешкодне поєднання
З абсолютно новим Renault Rafale не існує кордонів між вашим цифровим життям зовні та всередині автомобіля, а також між вашим смартфоном і мультимедійною системою OpenR Link з вбудованим Google.
Система постачається з Картами Google, Google Assistant та багатьма іншими додатками (50 і більше залежно від країни та версії), які можна завантажити з Google Play. Це як користуватися смартфоном, але з більшим екраном і функціями, призначеними для автомобіля. Інтерфейс також повністю налаштовується і сумісний з Android Auto або Apple Carplay, використовуючи дротове або бездротове з'єднання.
Окрім нового дизайну (див. стор. 24), мультимедійна система OpenR Link на новому Rafale використовує Android Automotive 12 (замість Android Automotive 10), що, серед інших покращень, полегшує з'єднання пристроїв через Bluetooth та спрощує навігацію в деяких меню. Функція прогнозованого технічного обслуговування також стала більш досконалою: тепер вона може попередити водія про необхідність регулювання коліс і про те, що механізм кондиціонера потребує технічного обслуговування.
OpenR Link масштабується і підключається до хмарного сховища для автоматичного завантаження рекомендованих оновлень за допомогою технології FOTA (Firmware Over The Air). Таким чином, немає необхідності зупинятися в автосервісі або дилерському центрі, щоб залишатися в курсі подій.
У новому Renault Rafale є кілька функцій на основі штучного інтелекту, і всі вони покликані допомогти водієві та пасажирам. У багатьох випадках система проактивно робить пропозиції - наприклад, вимкнути кондиціонер, якщо вікно відчинене, або увімкнути його, якщо в салоні занадто тепло. Ці проактивні рекомендації ґрунтуються на "рутинних" патернах, які система штучного інтелекту вловлює та аналізує з плином часу.
Для оптимального задоволення від водіння без стресу новий Renault Rafale оснащений 32 сучасними системами допомоги водієві (ADAS), розділеними на три категорії: водіння, безпека та паркування. Відтепер до них входить інтелектуальна система контролю швидкості (Intelligent Speed Assist, ISA), яка автоматично попереджає водія, якщо швидкість автомобіля перевищує ліміт, вказаний на дорожніх знаках.
Більше того, Safety Score та Safety Coach забезпечують додатковий спокій для водія.
Цей асистент нового покоління відповідає рівню 2 автономного водіння на всіх типах доріг (а не лише на швидкісних автомагістралях). Це досягається завдяки поєднанню адаптивного круїз-контролю з асистентом утримання в смузі руху, а також даних геолокації та спеціальних карт, які дозволяють автомобілю прогнозовано адаптуватися до дорожньої обстановки.
Вбудована в систему Active Driver Assist технологія зчитування дорожніх знаків і попередження водія про перевищення швидкості (Over Speed Prevention, OSP) також може використовуватися самостійно. Для більшого спокою водій може також дозволити системі OSP взяти на себе керування круїз-контролем автомобіля.
Для повного контролю над системою Active Driver Assist на приладовій панелі також може відображатися модель положення автомобіля на своїй смузі руху в режимі реального часу, а також інші люди, автомобілі та об'єкти на дорозі.
Новий Renault Rafale побудований на платформі CMF-CD, яка була вдосконалена на основі досвіду, накопиченого за два роки її використання компанією Austral.
Як і всі інші нові моделі Renault, починаючи з електромобіля Megane E-Tech, абсолютно новий Rafale пройде підтверджувальні випробування - додатковий протокол тест-драйву в реальних умовах, запроваджений в рамках стратегічного плану з якості. Ці випробування проводяться на додаток до сертифікаційних циклів професійними водіями-випробувачами на треках випробувального центру в Обевуа та зовнішніх випробувань в екстремально спекотну та холодну погоду. Мета підтверджувальних заїздів - передбачити відгуки клієнтів, довіривши кілька автомобілів великій кількості співробітників Групи Renault до того, як модель вийде на ринок. Цей новий процес генерує широкий спектр відгуків, що охоплює широкий спектр випадків використання, щоб визначити остаточні можливості для доопрацювання автомобіля і забезпечити його відповідність найвищим стандартам задоволення від водіння, якості та надійності.
Новий Renault Rafale буде вироблятися на заводі в Паленсії в Іспанії. Група інвестувала значні кошти в цей завод у рамках підготовки до запуску Austral та абсолютно нового Espace. Усі три моделі використовують однакову платформу CMF-CD і збираються на заводі в Паленсії. Ці інвестиції забезпечують найвищу якість виробництва та експлуатації трьох автомобілів та їхнього обладнання. Наприклад, було встановлено два нових ультрасучасних калібрувальних стенди, щоб переконатися, що технологічне обладнання останнього покоління працює належним чином і надійно.
Крім того, дах нового Renault Rafale приварений до кузова паянням. Цей шов абсолютно непомітний на кузові, тому він є покращенням у порівнянні зі звичайними місцями зварювання (немає необхідності додавати пластикову накладку навколо даху, щоб приховати місця зварювання). У поєднанні з надзвичайно тонким і ультрасучасним дизайном даху ця технологія покращує сприйняття якості автомобіля. Ви також можете відчути якість всередині, наприклад, у новій повстяній тканині, що покриває бардачок та відсіки для зберігання речей у дверях.
- Загальна довжина: 4,71 м
- Загальна ширина: 1,86 м
- Висота: 1,61 м
- Колісна база: 2,74 м
- Передній звис: 942 мм
- Задній звис: 1029 мм
- Дорожній просвіт: 180 мм
- Вага: близько 1653 кілограмів
- Об'єм багажника: 647 літрів
- E-Tech повний гібрид 200 к.с.
- ДВЗ: 1,2 л 96 кВт (130 к.с.) і 205 Нм
- Електричні двигуни: 50 кВт і 205 Нм / 25 кВт і 50 Нм
- Акумулятор: 2 кВт-год / 400 В
- Коробка передач: багаторежимна автоматична коробка dog box
- E-Tech 4x4 300 к.с. (Буде доступно пізніше)